آرشیو فروردین ماه 1402

اموزش های ارز دیجیتال

بهترین کارت‌های گرافیک برای استخراج مونرو

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
پیش‌خیس اشاره کردیم استحصال مونرو با کارت‌های گرافیک هم قابلیت‌پذیر میباشد و درعین‌حالا ارزش شایسته ترین‌ کارت‌های گرافیک نیز به‌مراتب ارزان‌خیس از پردازنده‌هایی میباشد که به آنها اشاره کردیم. بااین حال، الگوریتم اجماع رندوم ایکس به‌ادله با صرفه‌بودن برای CPU‌ها اذن نمی‌دهد کارت‌های گرافیک در پروسه استحصال نقش چندان پررنگی جاری ساختن نمایند.
به‌تیتر نمونه، کارت گرافیک قدرتمندی مانند انویدیا جی‌فورس آرتی‌ایکس ۳۰۹۰ (Nvidia Geforce RTX ۳۰۹۰ ) با ۲۴ گیگابایت حافظه موقت گرافیکی (VRAM) در کانال اتریوم میتواند با هش ریتی مابین ۱۱۵ تا ۱۲۴ مگاهش‌بر‌ثانیه شغل نماید؛ دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد به این ترتیب، این کارت می تواند روزمره فی مابین ۲.۸ تا ۳.۲ دلار یا این که حدود ۰.۰۰۱۵ اتر (ETH) دستیابی نماید.
ناگفته نماند با این دشوار‌افزار در کانال مونرو روزمره حدود ۰.۰۶ دلار منفعت به‌دست می آورید که باتوجه‌به مشقت کانال، ترازو برق مصرفی و بها کارت گرافیک مبلغ قابل‌مراعات‌ای عاید کسب‌کننده نمیشود. به این ترتیب، کارشناسان سفارش می‌نمایند در حالتی‌که قصد دارید صرفا XMR دستیابی فرمایید، خوب میباشد هزینه خویش را صرف خرید پردازنده‌های کار کشته فرمائید و به‌سراغ کارت‌های گرافیکی نروید.
استحصال ارزهای دیجیتال فارغ از داشتن برنامه مطلوب قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد. به‌عبارت بی آلایش، تا‌هنگامیکه اپ قابل قبولی برای رئیس امور و رابطه در میان مشقت بار‌افزار و کانال بلاک چینی وجود نداشته باشد، مراحل استحصال اجرا نمیشود.
قابل انعطاف‌افزارهای گوناگونی برای کسب ارزهای دیجیتال وجود دارا‌هستند و در برخی مواقع، می‌قدرت از نرم‌افزار‌ای واحد برای دستیابی یک سری ارز به کار گرفت. ازآن‌جاکه گزینش اپ مطلوب مداقه فراوانی در حصول داراست، درادامه، ۲ برنامه مطلوب برای ماینینگ XMR را معرفی می کنیم.

درخت ورکل (Verkle)

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
درخت ورکل ساختار داده‌ای میباشد که به خلاصه‌سازی و سازمان‌دهی وسعت متعددی از داده‌ها یاری می‌نماید. این ساختار به‌اصطلاح «شاهد» (Witness) مختصری از هر داده یا این که دسته داده‌ها ساخت‌و‌ساز می‌نماید تا هر شخصی که به ریشه (Root) درخت دسترسی دارااست، بتواند داده‌ها را اعتبارسنجی و تأیید نماید.
به‌عبارت معمولی‌خیس، شما میتوانید وسعت متعددی از داده ها را به درخت ورکل بسپارید و درنهایت، صرفا اثباتی کوتاه تحویل بگیرید. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد در‌این‌صورت‌، هر شخصی که به ریشه درخت دسترسی داشته باشد، میتواند هر قسمت از داده‌ها را به‌شکل منقطع اعتبارسنجی و تأیید نماید.
در سال ۲۰۱۸، جان کوزمال (John Kuszmaul) معنا درخت ورکل را معرفی کرد. این ساختار داده‌های کدگذاری‌گردیده که هنوز به‌اندازه بقیه همتایانش شناخته‌گردیده وجود ندارد، عملکردی مشابه به درخت مرکل پاتریشیا (Merkle Patricia) داراست که در‌درحال حاضر‌حاضر، در بلاک چین اتریوم به‌شغل گرفته میشود. برای ادراک عالی درخت ورکل، خوب میباشد نگاه مختصری بر درخت مرکل و درخت مرکل پاتریشیا بیندازیم.
درخت مرکل (Merkle Tree)
درخت مرکل (Merkle Tree) وسعت متعددی از داده ها را در فضایی اقتصادی و اندک می‌گنجاند و به کدگذاری و اعتبارسنجی سریع‌خیس و کارآمدتر یاری می‌نماید. این ساختار که در بلاک چین‌های متعدد از‌پاراگراف بیت کوین به فعالیت گرفته می گردد، داده‌های مجزای تراکنش‌های متعدد را اخذ و آنان را دوبه‌دو پایین الگوریتم‌های کدگذاری و هشینگ به کدهای هش تبدیل می‌نماید.
هر جفت هش مجدد پایین تابع هش قرار میگیرند تا هش جدیدی ساخت‌و‌ساز خواهد شد. به این‌ترتیب، تعداد نودها در هر لایه نو به نصف کاهش پیدا می‌نماید و ساختار درخت مرکل باریک‌خیس میگردد. برای تصور خوب آنچه حادثه میفتد، صرفا کافی میباشد درختی وارونه شبیه تصویر تحت را در حیث بگیرید.

انواع کارمزد در صرافی‌ها

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
صرافی‌ها سه نوع کارمزد زیر اسم‌های کارمزد معاملات، کارمزد برداشت و کارمزد توزیع پیشنهاد‌ها از یوزرها خویش اخذ می‌نمایند. کارمزد معاملات مرتبط با وقتی میباشد که یک نفر دو بودجه گوناگون را در صرافی مبادله می‌نماید؛ کارمزد برداشت کارمزدی میباشد که هنگام برداشت بودجه از صرافی و جابجایی آن به کیف پول خویش می پردازید و کارمزد توزیع توصیه‌ها پولی میباشد که اصولاً کارمزد قانونی وجود ندارد، البته از تفاوت بها در میان سفارشات فروش و سفارشات خرید نتیجه ها می گردد و در دست صرافی قرار میگیرد.
پیرو با هرکدام از این اشکال کارمزدها بیشتر آشنا خواهید شد.
کارمزد معاملات
کارمزد معاملات (Trading Fee) دارنده اشکال مختلفی میباشد و بسته به نوع صرافی متمرکزی که در اکنون به کار گیری از آن می باشید گوناگون میباشد. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد صرافی‌های سابق‌خیس ارزهای دیجیتال معاملات خویش را به‌صورت صرافی‌مخاطب اجرا می دهند؛ ولی این معاملات در برخی صرافی‌های جدیدتر به‌صورت استفاده کننده-مخاطب (یا این که به عبارتی همتابه‌همتا) اجرا می گردند.
مراد از معاملات صرافی‌مخاطب معاملاتی میباشند که صرافی با استعمال از نقدینگی خویش آن ها را کامل شدن می‌نماید. این موضوع هم درباره خرید و هم درباره فروش ارزهای دیجیتال صحت می‌نماید. صرافی‌هایی که از سبک صرافی‌مخاطب به کار گیری می‌نمایند، توصیه خرید یوزرها را با به کار گیری از نقدینگی ارزهای دیجیتال خویش و توصیه فروش یوزرها را با به کارگیری از نقدینگی پول فیات خویش ایفا میدهند. از صرافی‌های شناخته‌گردیده‌ای که از این سبک استعمال می‌نمایند، می‌قدرت به صرافی کوین بیس (Coinbase) اشاره نمود.
در قبال این نوع معاملات، معاملات مخاطب-مخاطب قرار دارا‌هستند که در واقعیت یوزرها با توصیه‌های عکس هم را به یکدیگر وصل می‌نمایند. صرافی‌هایی که بر پایه ی این سبک می باشند، از یک خلاقیت به اسم «دفتر کار سفارشات» به کار گیری می‌نمایند که کلیه توصیه‌های یوزرها در آن تصویب میشوند. درین در بین وظیفه صرافی این میباشد که یوزرها با توصیه‌های عکس هم را به یکدیگر متصل نماید.
به‌تیتر نمونه، فرض فرمایید که کاربری قصد خرید ۰.۵ بیت کوین را دارااست و در طرف دیگر، کاربری را داریم که میخواهد ۰.۵ از بیت کوین‌های خویش را بفروشد. این دو مخاطب در یک صرافی همتابه‌همتا به یکدیگر وصل خواهند شد و صرافی‌ هم مبلغ پاره ای را در قبال این خدمت خویش، به‌تیتر کارمزد کسر خواهد کرد.
با این حالا که معاملات صرافی‌مخاطب عدم وضوح کمتری دارا هستند و به کارگیری از آن ها برای یوزرها ریلکس‌خیس میباشد، واحد سنجش کارمزد در معاملات استفاده کننده-مخاطب به‌‌مراتب کمتر میباشد. صرافی‌های مخاطب-مخاطب صرفا مبلغ اندکی را در پوسته کارمزد و در قبال وصل‌کردن سفارشات اخذ می‌نمایند.

انواع مختلف سرمایه‌گذاری در بیت کوین

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

قبل از استارت، می بایست بگوییم که بیت کوین میزان دارایی بسیار پرریسکی میباشد. نوسان‌های بها آن زیاد میباشد و حتی پیش کسوت‌ترین سرمایه‌گذاران این حوزه نیز معاملاتشان را محتاطانه ایفا میدهند. فارغ از اغراق سرمایه‌گذاری در بیت کوین حقیقتاً خطرناک‌خیس از سایر بودجه‌هاست. به‌تیتر مثال، تا به امروز بارها پیش آمده میباشد که ارزش بیت کوین در برهه زمانی چندین ماه بیش تر از ۸۰‌درصد ارزشش را از دست داده میباشد. نکته حائض اهمیت این میباشد که‌این حادثه یک‌سری‌توشه در زمان قدمت بیت کوین چهره داده میباشد.

بیت کوین کمپانی یا این که سهام وجود ندارد؛ بلکه ارز میباشد. در صورتی هنوز از ماهیت بیت کوین به فهم صحت نرسیده‌اید، میتوانید به مقاله «بیت کوین چیست؟» دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد در اینترنت‌وب سایت ارزدیجیتال مراجعه نمایید. ابتدایی‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در بیت کوین خرید آن میباشد. ولی گونه های دیگری از سرمایه‌گذاری در بیت کوین هم وجود داراست که در‌ادامه، آنان را تحقیق می کنیم.

۱. خرید و نگه‌داری
مرسوم‌ترین روش سپرده گذاری بیت کوین خرید این ارز و نگه‌داری آن میباشد که از آن با اسم «هودل» (Hodl) حافظه میشود. هودل صورت تغییر‌و تحول‌یافته واژه و کلمه (Hold) به‌معنای «نگه‌داری» میباشد که خودش داستانی جذاب دارااست. هودل یعنی «بیت کوین را بخر و هیچ‌وقت نفروش». چنانچه قصد دارید بیت کوین را با این نحوه نگه‌داری و روی آن سرمایه‌گذاری فرمایید، مهم ترین ضابطه را به‌حافظه بسپارید:

صحبت و توصیه هیچ‌کس را درباره آتی بیت کوین گوش نکنید. خودتان تفحص نمائید و درباره بیت کوین حافظه بگیرید و به سود‌گیری برسید.

درادامه، یک‌سری نکته درباره سرمایه‌گذاری و نگه‌داری از بیت کوین را باهم مرور می کنیم:

۱. هیچ‌وقت بیشتراز آنچه اقتدار ازدست‌دادنش را دارید، سرمایه‌گذاری نکنید. این یعنی به‌اندازه‌ای بیت کوین بخرید که درصورتی که کلیه‌اش از دست رفت، بتوانید مجدد سرپا بایستید. سپرده گذاری در بیت کوین پرخطر میباشد و این موضوع را مدام به‌خیال بسپارید؛

۲. پس از خرید بیت کوین، مطمئن گردید که بیت کوین‌ها در کیف پول‌ فردی‌تان (روی گوشی یا این که کامپیوتر) میباشد و آنان را در صرافی نگه نمی‌دارید. در صورتی‌که مبلغ متعددی دارید، پیشنهاد می کنیم از کیف پول طاقت فرسا‌افزاری به کار گیری فرمائید. چنانچه از‌پسِ هزینه این کیف پول‌ها بر‌نمی‌آیید، کیف پول‌های کاغذی شایسته ترین مورد می باشند. برای استخراج داده ها بیشتر درباره گونه های کیف پول، به نصیب کیف پول‌های ارزدیجیتال بروید؛

ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
شاید عالی باشد مشاجره درباره بلاک چین‌های سازگار با سبک ثابت عمل را از بلاک چین بیت کوین استارت کنیم. هربار که یک تراکنش در کانال بیت کوین ارسال می گردد، روند پردازش و تأیید آن دست کم ۱۰ دقیقه ارتفاع می کشد. خلال این، توان بلاک چین بیت کوین در پردازش تراکنش‌ها، صرفا ۷ تراکنش بر ثانیه میباشد.

این زمینه منجر ارتقاء چشمگیر کارمزد معاملات کانال بیت کوین نسبت به روزهای ابتدایی راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹ شد‌ه‌است. در سال‌های ابتدایی، کارمزد جابجایی بیت کوین بسیار کمتر از یک سِنت بود که‌این قضیه منجر می شد کانال بیت کوین برای ایفا تراکنش‌های خُرد بسیار مطلوب باشد. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد با این اکنون، به عبارتی‌طور که در نمودار تحت مشاهده میکنید، معدل کارمزد هر تراکنش در به هم ریخته‌ترین روزهای کانال بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷، حتی تا ۵۰ دلار هم ارتقا یافت.

به عبارتی‌طور که می بینید، کارمزد نادر برای تراکنش‌های کوچک، یکی‌از هدف ها اول تولید کننده بیت کوین بود. اگرچه از دسامبر ۲۰۱۷ تا به امروز ترازو کارمزدها به‌وضوح کاهش پیدا کرده، ولی مبلغ کارمزدها هنوز هم به‌حدی زیاد میباشد که نمی‌قدرت بیت کوین را به‌تیتر یک سیستم پرداخت جهانی کارآمد مطرح کرد. این مسائل عمدتاً ناشی از محدودیت‌های سیستم ثابت فعالیت میباشد.

دومی ارز دیجیتال گرانقدر دنیا یعنی اتریوم هم اکنون از سیستم ثابت شغل به کار گیری می‌نماید. بسط‌دهندگان اتریوم با تولید تغییراتی در کد این پلتفرم، این قابلیت و امکان را تولید کرده‌اند که تراکنش‌ها تنها در ۱۴ ثانیه پردازش و تأیید شوند. اگرچه این زمان‌فرصت، گشوده هم سریع‌ترین در نوع خویش وجود ندارد، البته به‌مراتب سریع‌خیس از روند ۱۰ دقیقه‌ای کانال بیت کوین میباشد.

با این حالا، ایرادات مقیاس‌پذیری که سیستم ثابت عمل در کانال بیت کوین ساخت نموده است، در کانال اتریوم هم ایراد به حساب می آید چون حداکثر تعداد تراکنشی که کانال اتریوم در هر ثانیه پردازش می‌نماید، ۱۵ تراکنش میباشد که گشوده هم به‌ترازو قابل‌توجهی از سرعت مایحتاج کانال کمتر میباشد. اگرچه تاریخ جابجایی کانال اتریوم به سیستم ثابت سهام هنوز به‌شکل قانونی معین وجود ندارد، ولی انتظار می‌رود با آخری‌شدن این تغییرات، نرخ تراکنش‌های کانال اتریوم به ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه ارتقاء یابد.


بیت کوین از کجا می‌آید؟

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


چرخه معاش بیت کوین از فرایندی استارت می گردد که به آن دستیابی یا این که ماینینگ می گویند. دستیابی‌کننده‌ها یا این که ماینرها اشخاصی میباشند که امنیت کانال بیت کوین را تأمین و تراکنش‌ها را در بلاک چین تصویب می‌نمایند. تراکنش‌ها در پوسته‌هایی به اسم «بلاک» تصویب و وارد بلاک چین یا این که به عبارتی مقر داده بیت کوین میشوند.
هر وقت ماینری چیره خواهد شد یک بلاک را کسب نماید، یه خرده بیت کوین نو ساخت و ساز می گردد و سیستم آن را به‌تیتر جایزه به ماینر منتقل می‌نماید. همین‌جا زادگاه بیت کوین‌های تازه میباشد. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد محرک دستیابی بلاک در بالا ۵۰ بیت کوین بود؛ البته این معیار بر‌محور مقررات بیت کوین هر چهار سال یک‌ توشه نصف می گردد.
به پروسه نصف‌شدن محرک استحصال بلاک هاوینگ (Halving) می گویند. در‌هم اکنون‌حاضر، محرک هر بلاک ۶٫۲۵ بیت کوین میباشد؛ یعنی تا به امروز ۳ روی داد هاوینگ پیش آمده میباشد. دیدنی میباشد بدانید که به طور تقریبً هر ۱۰ دقیقه یک بلاک تازه ایجاد می‌گردد. قواعد بیت کوین به‌سیرتکامل‌ای تهیه شد‌ه‌است که دوران‌فرصت دستیابی بلاک مدام در همین حدود باقی بماند.در حالتی‌که تا این‌جا برایتان سؤال بود که عرضه بیت کوین با چه سازوکاری محصور گردیده است، در حال حاضر بایستی پاسخ خویش را گرفته باشید. در حالتی‌که یه خرده با مشاهده کرد ریاضیاتی به سبک تکثیر و هاوینگ بیت کوین نگاه فرمایید، خواهد روءیت کرد که درنهایت بعداز یک‌سری سال مشوق بیت کوین عملاً به صفر میرسد. محاسبات نشانه میدهد که‌این واقعه در سال ۲۱۴۰ روی خواهد بخشید.