درخت ورکل (Verkle)

اموزش های ارز دیجیتال

درخت ورکل (Verkle)

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
درخت ورکل ساختار داده‌ای میباشد که به خلاصه‌سازی و سازمان‌دهی وسعت متعددی از داده‌ها یاری می‌نماید. این ساختار به‌اصطلاح «شاهد» (Witness) مختصری از هر داده یا این که دسته داده‌ها ساخت‌و‌ساز می‌نماید تا هر شخصی که به ریشه (Root) درخت دسترسی دارااست، بتواند داده‌ها را اعتبارسنجی و تأیید نماید.
به‌عبارت معمولی‌خیس، شما میتوانید وسعت متعددی از داده ها را به درخت ورکل بسپارید و درنهایت، صرفا اثباتی کوتاه تحویل بگیرید. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد در‌این‌صورت‌، هر شخصی که به ریشه درخت دسترسی داشته باشد، میتواند هر قسمت از داده‌ها را به‌شکل منقطع اعتبارسنجی و تأیید نماید.
در سال ۲۰۱۸، جان کوزمال (John Kuszmaul) معنا درخت ورکل را معرفی کرد. این ساختار داده‌های کدگذاری‌گردیده که هنوز به‌اندازه بقیه همتایانش شناخته‌گردیده وجود ندارد، عملکردی مشابه به درخت مرکل پاتریشیا (Merkle Patricia) داراست که در‌درحال حاضر‌حاضر، در بلاک چین اتریوم به‌شغل گرفته میشود. برای ادراک عالی درخت ورکل، خوب میباشد نگاه مختصری بر درخت مرکل و درخت مرکل پاتریشیا بیندازیم.
درخت مرکل (Merkle Tree)
درخت مرکل (Merkle Tree) وسعت متعددی از داده ها را در فضایی اقتصادی و اندک می‌گنجاند و به کدگذاری و اعتبارسنجی سریع‌خیس و کارآمدتر یاری می‌نماید. این ساختار که در بلاک چین‌های متعدد از‌پاراگراف بیت کوین به فعالیت گرفته می گردد، داده‌های مجزای تراکنش‌های متعدد را اخذ و آنان را دوبه‌دو پایین الگوریتم‌های کدگذاری و هشینگ به کدهای هش تبدیل می‌نماید.
هر جفت هش مجدد پایین تابع هش قرار میگیرند تا هش جدیدی ساخت‌و‌ساز خواهد شد. به این‌ترتیب، تعداد نودها در هر لایه نو به نصف کاهش پیدا می‌نماید و ساختار درخت مرکل باریک‌خیس میگردد. برای تصور خوب آنچه حادثه میفتد، صرفا کافی میباشد درختی وارونه شبیه تصویر تحت را در حیث بگیرید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.