ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
شاید عالی باشد مشاجره درباره بلاک چین‌های سازگار با سبک ثابت عمل را از بلاک چین بیت کوین استارت کنیم. هربار که یک تراکنش در کانال بیت کوین ارسال می گردد، روند پردازش و تأیید آن دست کم ۱۰ دقیقه ارتفاع می کشد. خلال این، توان بلاک چین بیت کوین در پردازش تراکنش‌ها، صرفا ۷ تراکنش بر ثانیه میباشد.

این زمینه منجر ارتقاء چشمگیر کارمزد معاملات کانال بیت کوین نسبت به روزهای ابتدایی راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹ شد‌ه‌است. در سال‌های ابتدایی، کارمزد جابجایی بیت کوین بسیار کمتر از یک سِنت بود که‌این قضیه منجر می شد کانال بیت کوین برای ایفا تراکنش‌های خُرد بسیار مطلوب باشد. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد با این اکنون، به عبارتی‌طور که در نمودار تحت مشاهده میکنید، معدل کارمزد هر تراکنش در به هم ریخته‌ترین روزهای کانال بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷، حتی تا ۵۰ دلار هم ارتقا یافت.

به عبارتی‌طور که می بینید، کارمزد نادر برای تراکنش‌های کوچک، یکی‌از هدف ها اول تولید کننده بیت کوین بود. اگرچه از دسامبر ۲۰۱۷ تا به امروز ترازو کارمزدها به‌وضوح کاهش پیدا کرده، ولی مبلغ کارمزدها هنوز هم به‌حدی زیاد میباشد که نمی‌قدرت بیت کوین را به‌تیتر یک سیستم پرداخت جهانی کارآمد مطرح کرد. این مسائل عمدتاً ناشی از محدودیت‌های سیستم ثابت فعالیت میباشد.

دومی ارز دیجیتال گرانقدر دنیا یعنی اتریوم هم اکنون از سیستم ثابت شغل به کار گیری می‌نماید. بسط‌دهندگان اتریوم با تولید تغییراتی در کد این پلتفرم، این قابلیت و امکان را تولید کرده‌اند که تراکنش‌ها تنها در ۱۴ ثانیه پردازش و تأیید شوند. اگرچه این زمان‌فرصت، گشوده هم سریع‌ترین در نوع خویش وجود ندارد، البته به‌مراتب سریع‌خیس از روند ۱۰ دقیقه‌ای کانال بیت کوین میباشد.

با این حالا، ایرادات مقیاس‌پذیری که سیستم ثابت عمل در کانال بیت کوین ساخت نموده است، در کانال اتریوم هم ایراد به حساب می آید چون حداکثر تعداد تراکنشی که کانال اتریوم در هر ثانیه پردازش می‌نماید، ۱۵ تراکنش میباشد که گشوده هم به‌ترازو قابل‌توجهی از سرعت مایحتاج کانال کمتر میباشد. اگرچه تاریخ جابجایی کانال اتریوم به سیستم ثابت سهام هنوز به‌شکل قانونی معین وجود ندارد، ولی انتظار می‌رود با آخری‌شدن این تغییرات، نرخ تراکنش‌های کانال اتریوم به ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه ارتقاء یابد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.