انواع کارمزد در صرافی‌ها

اموزش های ارز دیجیتال

انواع کارمزد در صرافی‌ها

۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
صرافی‌ها سه نوع کارمزد زیر اسم‌های کارمزد معاملات، کارمزد برداشت و کارمزد توزیع پیشنهاد‌ها از یوزرها خویش اخذ می‌نمایند. کارمزد معاملات مرتبط با وقتی میباشد که یک نفر دو بودجه گوناگون را در صرافی مبادله می‌نماید؛ کارمزد برداشت کارمزدی میباشد که هنگام برداشت بودجه از صرافی و جابجایی آن به کیف پول خویش می پردازید و کارمزد توزیع توصیه‌ها پولی میباشد که اصولاً کارمزد قانونی وجود ندارد، البته از تفاوت بها در میان سفارشات فروش و سفارشات خرید نتیجه ها می گردد و در دست صرافی قرار میگیرد.
پیرو با هرکدام از این اشکال کارمزدها بیشتر آشنا خواهید شد.
کارمزد معاملات
کارمزد معاملات (Trading Fee) دارنده اشکال مختلفی میباشد و بسته به نوع صرافی متمرکزی که در اکنون به کار گیری از آن می باشید گوناگون میباشد. دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال در مشهد صرافی‌های سابق‌خیس ارزهای دیجیتال معاملات خویش را به‌صورت صرافی‌مخاطب اجرا می دهند؛ ولی این معاملات در برخی صرافی‌های جدیدتر به‌صورت استفاده کننده-مخاطب (یا این که به عبارتی همتابه‌همتا) اجرا می گردند.
مراد از معاملات صرافی‌مخاطب معاملاتی میباشند که صرافی با استعمال از نقدینگی خویش آن ها را کامل شدن می‌نماید. این موضوع هم درباره خرید و هم درباره فروش ارزهای دیجیتال صحت می‌نماید. صرافی‌هایی که از سبک صرافی‌مخاطب به کار گیری می‌نمایند، توصیه خرید یوزرها را با به کار گیری از نقدینگی ارزهای دیجیتال خویش و توصیه فروش یوزرها را با به کارگیری از نقدینگی پول فیات خویش ایفا میدهند. از صرافی‌های شناخته‌گردیده‌ای که از این سبک استعمال می‌نمایند، می‌قدرت به صرافی کوین بیس (Coinbase) اشاره نمود.
در قبال این نوع معاملات، معاملات مخاطب-مخاطب قرار دارا‌هستند که در واقعیت یوزرها با توصیه‌های عکس هم را به یکدیگر وصل می‌نمایند. صرافی‌هایی که بر پایه ی این سبک می باشند، از یک خلاقیت به اسم «دفتر کار سفارشات» به کار گیری می‌نمایند که کلیه توصیه‌های یوزرها در آن تصویب میشوند. درین در بین وظیفه صرافی این میباشد که یوزرها با توصیه‌های عکس هم را به یکدیگر متصل نماید.
به‌تیتر نمونه، فرض فرمایید که کاربری قصد خرید ۰.۵ بیت کوین را دارااست و در طرف دیگر، کاربری را داریم که میخواهد ۰.۵ از بیت کوین‌های خویش را بفروشد. این دو مخاطب در یک صرافی همتابه‌همتا به یکدیگر وصل خواهند شد و صرافی‌ هم مبلغ پاره ای را در قبال این خدمت خویش، به‌تیتر کارمزد کسر خواهد کرد.
با این حالا که معاملات صرافی‌مخاطب عدم وضوح کمتری دارا هستند و به کارگیری از آن ها برای یوزرها ریلکس‌خیس میباشد، واحد سنجش کارمزد در معاملات استفاده کننده-مخاطب به‌‌مراتب کمتر میباشد. صرافی‌های مخاطب-مخاطب صرفا مبلغ اندکی را در پوسته کارمزد و در قبال وصل‌کردن سفارشات اخذ می‌نمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.